Bρες αυτό που σε ενδιαφέρει....

ΝΕΑ-ΕΠΙΣΤΗΜΗ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Τεστ – Η ψυχολογική κλίμακα του Rotter: ποιος ορίζει τη μοίρα μας, εμείς ή οι άλλοι; #part2

 Σε προηγούμενο άρθρο αναφερθήκαμε στη θεωρία του Rotter σχετικά με τη διαφορετικότητα αντίληψης του κόσμου από άνθρωπο σε άνθρωπο. Τώρα σας παραθέτουμε το τεστ μέσα από το οποίο θα εντοπίσετε το δικό σας σημείο ελέγχου σχετικά με τη ζωή σας.  Αν δηλαδή είναι εσωτερικό (επομένως είσαστε εσείς που ορίζετε τη ζωή σας) ή εξωτερικό (όπου άλλοι άνθρωποι ή συνθήκες ορίζουν τη ζωή σας).

⇒ Δεν υπάρχει σωστή και λάθος απάντηση, επιλέξετε με βάση αυτό που νιώθετε και σκέφτεστε. 

Για κάθε ερώτηση επιλέξτε τη δήλωση με την οποία συμφωνείτε περισσότερο.

♦ 1 .   α. Τα παιδιά αντιμετωπίζουν προβλήματα διότι οι γονείς τα τιμωρούν υπερβολικά.

          β. Το πρόβλημα με τα περισσότερα παιδιά σήμερα είναι ότι οι γονείς τους κάνουν όλα τα χατίρια.

♦ 2 .   α. Τα προβλήματα και η δυστυχία των ανθρώπων οφείλεται σε κακοτυχία.

          β. Τα προβλήματα και οι κακοτυχίες προέρχονται από τα λάθη των ανθρώπων.

♦ 3 .   α. Ένας από τους κυριότερους λόγους για τους οποίους έχουμε πολέμους είναι επειδή οι άνθρωποι δεν            ενδιαφέρονται επαρκώς για την πολιτική της χώρας τους αλλά και συνολικά.

          β. Πάντοτε θα υπάρχουν πόλεμοι, ανεξάρτητα από το πόσο σκληρά οι άνθρωποι θα προσπαθούν να τους αποτρέψουν.

♦ 4 .   α. Μακροπρόθεσμα οι άνθρωποι εισπράττουν το σεβασμό που τους αξίζει σε αυτό τον κόσμο.

          β. Δυστυχώς, η αξία ενός ατόμου συχνά είναι μη αναγνωρίσιμη, ανεξάρτητα από το πόσο σκληρά προσπαθεί.

5 .    α. Η ιδέα ότι οι εκπαιδευτικοί είναι άδικοι με τους μαθητές είναι ανόητη.

           β. Οι περισσότεροι μαθητές δεν συνειδητοποιούν τους τυχαίους παράγοντες που καθορίζουν τη βαθμολογία τους.

6 .    α. Χωρίς παραβάσεις δεν μπορεί κανείς να γίνει αποτελεσματικός ηγέτης, πλούσιος ή αναγνωρισμένος

           β. Οι άνθρωποι που αποτυγχάνουν να γίνουν τα παραπάνω δεν εκμεταλλεύονται τις ευκαιρίες τους.

♦ 7 .    α. Ανεξάρτητα από το πόσο θα προσπαθήσεις μερικούς ανθρώπους απλά δεν θα τους συμπαθήσεις ή δεν θα σε συμπαθήσουν.

           β . Οι άνθρωποι που δεν μπορούν να γίνουν αρεστοί, απλά δεν γνωρίζουν το τρόπο ή δεν έχουν τη διάθεση να επικοινωνήσουν με τους υπόλοιπους.

8 .    α. Η κληρονομικότητα παίζει σημαντικό ρόλο στον προσδιορισμό της προσωπικότητας του ατόμου.       

           β. Οι εμπειρίες ενός ατόμου διαμορφώνουν την προσωπικότητα.

♦ 9 .    α. Έχω διαπιστώσει πως στη ζωή μου ότι είναι γραφτό να γίνει θα γίνει.

           β. Η εμπιστοσύνη προς τη μοίρα δεν έχει αποδειχθεί ποτέ τόσο καλή για μένα, όσο η λήψη μιας απόφασης για δράση.

♦ 10 .   α. Στην περίπτωση του καλά προετοιμασμένου μαθητή σπάνια υπάρχει δύσκολο τεστ ή αδικία.

            β. Πολλές φορές τα ερωτήματα των εξετάσεων τείνουν να είναι τόσο άσχετα με το θέμα, που είναι μάταιο το πολύ διάβασμα.

♦ 11 .   α. Η επιτυχία είναι ένα θέμα σκληρής δουλειάς, η τύχη παίζει ελάχιστο ρόλο.

            β. Το να βρεις μία καλή δουλειά εξαρτάται κυρίως από το να βρεθείς στο κατάλληλο σημείο την κατάλληλη στιγμή.

♦ 12 .   α. Ο μέσος πολίτης μπορεί να έχει επιρροή στις κυβερνητικές αποφάσεις.

            β. Αυτός ο κόσμος κυβερνάται από τους λίγους, την ελίτ της εξουσία και δεν υπάρχει τίποτα που μπορεί να κάνει ένας απλός άνθρωπος.

♦ 13 .   α. Όταν κάνω σχέδια, είμαι σχεδόν βέβαιος ότι μπορώ να τα καταφέρω ώστε να υλοποιηθούν.

            β. Δεν είναι πάντα σοφό να σχεδιάζεις το μέλλον, επειδή πολλά πράγματα αποδεικνύεται πως είναι θέμα τύχης.

♦ 14 .   α. Υπάρχουν ορισμένοι άνθρωποι που δεν είναι καλοί.

            β. Σε όλους τους ανθρώπους υπάρχει το καλό μέσα τους σε κάποιο βαθμό.

♦ 15.   α. Στην περίπτωσή μου το να αποκτήσω ότι θέλω δεν έχει να κάνει με την τύχη.

           β. Πολλές φορές μπορεί να πάρω μία απόφαση ρίχνοντας κορώνα ή γράμματα.

♦ 16 .   α. Αυτός που θα γίνει αφεντικό έχει να κάνει με το ποιος έχει το μεγαλύτερο μέσον ή τύχη.

            β. Αυτός που θα γίνει αφεντικό είναι αυτός που θα έχει εργαστεί πολύ και θα έχει αξιοποιήσει τις ικανότητες του.

♦ 17 .   α. Όσον αφορά τις παγκόσμιες υποθέσεις, οι περισσότεροι από εμάς είμαστε θύματα δυνάμεων που ούτε μπορούμε ούτε να κατανοήσουμε ούτε να ελέγξουμε .

            β. Λαμβάνοντας ενεργό ρόλο στις πολιτικές και κοινωνικές υποθέσεις, ο λαός μπορεί να ελέγξει τα παγκόσμια γεγονότα.

♦ 18 .   α. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν αντιλαμβάνονται το βαθμό στον οποίο η ζωή τους ελέγχεται από τυχαία
γεγονότα.

            β. Δεν υπάρχει πραγματικά αυτό που αποκαλούμε “τύχη”.

♦ 19 .   α. Κάποιος πρέπει πάντα να είναι πρόθυμος να παραδεχτεί τα λάθη του.

            β. Είναι καλύτερο να καλύπτεις τα λάθη σου.

♦ 20 .     α. Είναι δύσκολο να καταλάβετε αν αρέσετε σε ένα άτομο ή όχι.

              β. Ο αριθμός των φίλων εξαρτάται από το πόσο καλό είναι ένα άτομο.

♦ 21 .     α. Μακροπρόθεσμα, τα κακά πράγματα που συμβαίνουν σε μας αντισταθμίζονται από τα καλά.

              β. Οι περισσότερες δυστυχίες είναι αποτέλεσμα της έλλειψης ικανότητας, της άγνοιας, της τεμπελιάς ή και των τριών.

♦ 22 .     α. Με αρκετή προσπάθεια μπορούμε να εξαλείψουμε την πολιτική διαφθορά.

              β. Είναι δύσκολο για τους ανθρώπους να έχουν έλεγχο στα πράγματα που ετοιμάζουν οι πολιτικοί στο γραφείο τους.

♦ 23 .     α. Μερικές φορές δεν καταλαβαίνω πώς οι καθηγητές βαθμολογούν τους μαθητές τους.

              β. Η βαθμολογία σχετίζεται με την προσπάθεια και το διάβασμα.

♦ 24 .     α. Ένας καλός ηγέτης αναμένει από τους ανθρώπους να αποφασίσουν μόνοι τους τι πρέπει να κάνουν.

              β. Ένας καλός ηγέτης καθιστά σαφές σε όλους ποια είναι η δουλειά τους.

♦ 25 .     α. Πολλές φορές αισθάνομαι ότι έχω μικρή επιρροή στα πράγματα που μου συμβαίνουν.

              β. Είναι αδύνατο να πιστεύω ότι η τύχη παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή μου.

♦ 26 .     α. Οι άνθρωποι είναι μόνοι επειδή δεν προσπαθούν να είναι φιλικοί και κοινωνικοί.

              β. Δεν είναι και πολύ χρήσιμο το να προσπαθείτε πολύ για να ευχαριστήσετε τους ανθρώπους, σε όποιον αρέσετε, αρέσετε.

♦ 27 .     α. Υπάρχει μεγάλη έμφαση στον αθλητισμό στο γυμνάσιο.

              β. Τα ομαδικά αθλήματα είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να οικοδομήσουμε χαρακτήρα.

28 .     α. Ότι συμβαίνει σε εμένα είναι από δικές μου επιλογές.

              β. Μερικές φορές αισθάνομαι ότι δεν έχω αρκετό έλεγχο στην κατεύθυνση που παίρνει η ζωή μου.

♦ 29 .     α. Τις περισσότερες φορές δεν μπορώ να καταλάβω γιατί οι πολιτικοί συμπεριφέρονται με αυτό τον τρόπο.

              β. Οι άνθρωποι είναι υπεύθυνοι για την κακή κυβέρνηση σε εθνικό όσο και σε ατομικό επίπεδο.

Μετρήστε έναν πόντο για κάθε απάντηση που τυχόν έχετε επιλέξει από τις πιο κάτω. 

1 . α , 2. α,  3.β ,  4.β,  5.β,  6.α,  7.α,  9.α,  10.β,  11.β,  12.β,  13.β,  15.β,  16.α,  17.α,  18.α,  20.α,  21. α,  22.β,  23.α,  25.α, 26.β,  28.β,  29.α.

Ένας Υψηλός Βαθμός = Εξωτερικός τόπος ελέγχου
Χαμηλή βαθμολογία = Εσωτερικός τόπος ελέγχου

 

Γράψτε τα σχόλιά σας

To email σας δεν θα δημοσιευτεί. Απαραίτητα πεδία*