Σύνδεση στο λογαριασμό σας
Εισάγετε το email και τον κωδικό σας για να συνδεθείτε.
i

Άκυρο email ή κωδικός πρόσβασης. Παρακαλούμε δοκιμάστε ξανά

Δημιουργία νέου λογαριασμού
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 49€.
3 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΠΙΣΤΩΤΙΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ
BRONZE WINNER E-VOLUTION AWARDS 2024
ΒΡΕΣ ΜΑΣ ΕΔΩ!
ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΣΑΒΒΑΤΟ ΚΑΤΟΠΙΝ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗΣ.
{{order.total_quantity}}
ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΜΟΥ!
ΕΧΕΤΕ 1 ΠΡΟΪΟΝ
ΕΧΕΤΕ {{order.total_quantity}} ΠΡΟΪΟΝΤΑ
{{item.category}}
{{item.quantity}}
ΧΑΜ. ΤΙΜΗ 30 ΗΜ. {{ item.price }}
{{ item.discounted_price }}
Προσθέστε προϊόντα αξίας {{order.free_shipping_remaining_cost}} για Δωρεάν Μεταφορικά

Το άγχος στη δουλειά επιβαρύνει την υγεία μας!

Παρ’ όλο που οι συνθήκες εργασίας έχουν βελτιωθεί συγκριτικά με τη δεκαετία του ’70, εντούτοις όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι ταλαιπωρούνται από το εργασιακό άγχος. Λίγο οι πολλές ώρες εργασίας, λίγο οι αυξανόμενες αναθέσεις υποχρεώσεων, λίγο ο ανταγωνισμός και όχι μόνο, συμβάλλουν στη δημιουργία άγχους στη δουλειά που καταλήγει να γίνεται χρόνια. Αυτό έχει ως συνέπεια την επιβάρυνση της υγείας μας τόσο σωματικά όσο και ψυχικά.

Μάλιστα στον Καναδά και συγκεκριμένα στο Τορόντο, πλήθος ερευνών φανερώνουν πως το χρόνιο εργασιακό άγχος ενδέχεται να προκαλέσει αλλοιώσεις σε διάφορες περιοχές του εγκεφάλου με αποτέλεσμα την εκδήλωση ψυχοσυναισθηματικών διαταραχών και εκφυλιστικών παθήσεων.

  • Τι είναι όμως το άγχος;

Είναι μία κατάσταση στην οποία το άτομο νιώθει έντονη δυσφορία ως προς τα ερεθίσματα που δέχεται από το εκάστοτε περιβάλλον (π.χ σπίτι, εργασιακός χώρος κ.α). Πολλές φορές το άγχος στη δουλειά είναι αποτέλεσμα της ανισορροπίας που νιώθει το άτομο μεταξύ των απαιτήσεων – ευθυνών και της ικανότητας να ανταπεξέλθει.

  • Ποια είναι τα αίτια του εργασιακού άγχους;
  1. Οι εξαντλητικές ώρες εργασίας.
  2. Οι αυξανόμενες απαιτήσεις από τον εργοδότη.
  3. Η μη-ισορροπημένη σχέση με το υπόλοιπο προσωπικό (συνάδελφοι).
  4. Η διαταραγμένη σχέση με τον εργοδότη.
  5. Η μη αναγνώριση των αποδόσεών του.
  6. Ο χαμηλός μισθός.
  7. Ο έντονος θόρυβος στον χώρο εργασίας μειώνει την παραγωγικότητα. Επιπλέον παρατηρείται αύξηση των καρδιακών παλμών και της πίεσης του αίματος.
  8. Ο μη σωστός φωτισμός ο οποίος προκαλεί ευερεθιστότητα, πονοκέφαλο και μείωση της παραγωγικότητας.
  9. Οι ακραίες θερμοκρασίες οδηγούν στη μείωση της παραγωγικότητας και αυτή με τη σειρά της σε αυξημένο στρες.
  10. Η αλλαγή στο πόστο της εργασίας (π.χ προαγωγή, μετάθεση κ.α).
  11. Η απουσία εξέλιξης και προοπτικών.
  • Ποια είναι τα συμπτώματα του εργασιακού άγχους; Πως επηρεάζουν την υγεία μας;

Συνήθως τα άτομα που βιώνουν έντονο άγχος στη δουλειά και για μεγάλο διάστημα είναι πιο επιρρεπή στην κατανάλωση αλκοόλ. Επίσης μειώνεται η αυτοπεποίθηση – αυτοεκτίμησή τους, παρουσιάζουν νευρικότητα και είναι πιο ευαίσθητα σε ατυχήματα στον χώρο της εργασίας. Μεταξύ των άλλων, νιώθουν μία συνεχή κούραση, αδυναμία και ανία. Αξίζει να σημειωθεί πως το εργασιακό άγχος ενδέχεται να οδηγήσει το άτομο στην απουσία ικανότητας να ολοκληρώσει τη δουλειά που έχει αναλάβει.

Όσον αφορά την υγεία, τα άτομα αυτά συνήθως παρουσιάζουν διαταραχές στην όρεξη (υπερφαγία ή ανορεξία), μειωμένη λίμπιντο, πόνους στο μυοσκελετικό σύστημα, διαταραχές του πεπτικού συστήματος και πονοκεφάλους ή ημικρανίες. Αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχει συσχετισμός του άγχους στη δουλειά με παθήσεις που αφορούν το ανοσοποιητικό και καρδιαγγειακό σύστημα. Κάποιες από αυτές είναι η στηθάγχη και η καρδιακή προσβολή, αλλά χρήζουν περισσότερης έρευνας.

  • Συμβουλές διαχείρισης του εργασιακού άγχους:
  1. Αρχικά πρέπει να προσδιορίσουμε και να αναγνωρίσουμε τους λόγους που μας προκαλούν άγχος.
  2. Δημιουργούμε ένα ημερολόγιο καταγραφής των υποχρεώσεών μας. Έτσι θα ξέρουμε τι ακριβώς έχουμε να κάνουμε στη διάρκεια της ημέρας. Ταυτόχρονα θα μπορούμε να διαχειριζόμαστε αποτελεσματικότερα τον χρόνο μας.
  3. Επιδιώκουμε μία συζήτηση με τον εργοδότη μας προκειμένου να γίνει μία αναπροσαρμογή των ευθυνών μας.
  4. Επιδιώκουμε να υπάρχει ευγενής άμιλλα με τους συναδέλφους μας και αλληλοϋποστήριξη.
  5. Θέτουμε ρεαλιστικούς στόχους.
  6. Διώχνουμε την αρνητική ενέργεια, βρίσκουμε το «χαμένο» μας χιούμορ και σκεφτόμαστε θετικά απέναντι σε οποιαδήποτε εργασιακή πρόκληση.
  7. Αφιερώνουμε τουλάχιστον 1 ώρα μέσα στην ημέρα στον εαυτό μας (π.χ γυμναστήριο, περίπατος κ.α).
  8. Φροντίζουμε να κοιμόμαστε επαρκώς.
  9. Διεκδικούμε ό,τι μας αξίζει!

«Η εργασία είναι ο γιατρός της φύσης και θεμέλιο για την ανθρώπινη ευτυχία». Γαληνός

Κωνσταντίνα Γαζουλέα

Διαιτολόγος - Διατροφολόγος