Bρες αυτό που σε ενδιαφέρει....

LIFESTYLE

Όσκαρ 2020: Τα “Παράσιτα” σάρωσαν τα βραβεία, Χοακίν Φίνιξ και Μπραντ Πιτ κέντρισαν το κοινό με τις ομιλίες τους

Με μία ακόμη λαμπερή βραδιά ολοκληρώθηκαν τα Όσκαρ για το 2020 με εκπλήξεις αλλά και βραβεία που περιμέναμε όπως του Α’ ανδρικού και Α γυναικείου ρόλου.

Τα “Παράσιτα” έγραψαν ιστορία καθώς για πρώτη φορά μία ξενόγλωσση ταινία κερδίζει το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας! Ταυτόχρονα κέρδισε το βραβείο Καλύτερης Ξένης Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Πρωτότυπου σεναρίου σαρώνοντας και κυριολεκτικά αφήνοντας πίσω μεγάλα ονόματα του Hollywood!

Τα Παράσιτα έκαναν το ντεμπούτο τους στις Κάννες τον περασμένο Μάιο, όπου κέρδισαν το διάσημο βραβείο Palme d’Or του Φεστιβάλ, το πρώτο σε μια σειρά διακρίσεων όχι μόνο για τον Bong Joon Ho αλλά και την Νότια Κορέα γενικότερα. Πήγαν το Σεπτέμβριο στα φεστιβάλ ταινιών Telluride και Toronto, σπάζοντας το box office. Μπορεί αρκετοί να θεώρησαν πως η ιστορία του θεσμού των Όσκαρ τοποθετούσε αυτομάτως μία ξενόγλωσση ταινία εκτός του ανταγωνισμού (ο οποίος μάλιστα ήταν και σκληρός), όμως η βραδιά απέδειξε πως το Hollywood και η Ακαδημία κινηματόγραφου έχουν αρχίσει να χαράζουν νέο δρόμο, ο οποίος βασικά είχε ήδη ανοίξει από τα περσινά βραβεία με τον Alfonso Cuarón και την ταινία Roma.

Στους μεγάλους νικητές της βραδιάς φυσικά βρέθηκε ο Χοακίν Φίνιξ με το βραβείο Α’ Ανδρικού ρόλου, καθώς η συγκλονιστική ερμηνεία του στον “Joker”(συνδυασμός ταλέντου, πειθαρχημένης και σκληρής δουλειάς) μάγεψαν αξιέπαινα κοινό και κριτικούς. Ένας τόσο ιδιαίτερος χαρακτήρας όπως ο Χοακίν δεν θα μπορούσε να μη συγκινήσει αλλά και παρακινήσει με τον λόγο του κατά την παραλαβή του βραβείου, ο οποίος ήταν ειλικρινέστατος και με κοινωνικό χαρακτήρα. Ένας λόγος που ξεκίνησε εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη του για την καριέρα του η οποία του έδωσε την ευκαιρία να χρησιμοποιήσει την φωνή του για όσους δεν έχουν φωνή, μιλώντας για το ρατσισμό, την ανισότητα, τα δικαιώματα των ζώων αλλά και το περιβάλλον.

“Έχω υπάρξει αχρείος στη ζωή μου, έχω υπάρξει εγωιστής, έχω υπάρξει σκληρός κατά καιρούς, δύσκολος να συνεργαστεί κάποιος μαζί μου. Είμαι ευγνώμων που τόσοι πολλοί από εσάς σε αυτή την αίθουσα μου δώσατε μια δεύτερη ευκαιρία και πιστεύω ότι τότε είμαστε στα καλύτερά μας, όταν υποστηρίζουμε ο ένας τον άλλον, όχι όταν ακυρώνουμε ο ένας τον άλλον για τα λάθη του παρελθόντος, αλλά όταν βοηθάμε τον άλλον να αναπτυχθεί, όταν επιμορφώνουμε τον άλλον, όταν οδηγούμε τον άλλον προς την εξιλέωση. Αυτό είναι το καλύτερο μέρος της ανθρωπότητας. Όταν ήταν 17 ετών ο αδελφός μου έγραψε αυτόν τον στίχο “Τρέξε προς τη σωτηρία με αγάπη και η ειρήνη θα ακολουθήσει. Σας ευχαριστώ” προσέθεσε κλείνοντας.

Το Όσκαρ Α’ Γυναικείου ρόλου κατέκτησε η Ρενέ Ζελβέγκερ ενσαρκώνοντας τη θρυλική ερμηνεύτρια Τζούντι Γκάρλαντ στη βιογραφική ταινία «Τζούντι» (Judy). Αυτό είναι το δεύτερο Όσκαρ για την ηθοποιό, που είχε λάβει το βραβείο δεύτερου γυναικείου ρόλου για την «Επιστροφή στο Cold Mountain» (Cold Mountain) το 2004 και ήταν υποψήφια τέσσερις φορές.

Η Ζελβέγκερ μελέτησε πολύ τη βιογραφία της Γκάρλαντ, παρακολούθησε μαθήματα τραγουδιού και κινησιολογίας με τη βοήθεια χορογράφου και αυτά της εξασφάλισαν πρώτα μια Χρυσή Σφαίρα, ένα BAFTA κι ένα βραβείο της αμερικανικής ένωσης ηθοποιών (Screen Actors Guild). Η ταινία επικεντρώνεται σε μια εξαιρετικά δύσκολη φάση της ζωής της διάσημης τραγουδίστριας, όταν αγωνιζόταν να ξεπεράσει την κατάχρηση ουσιών, την κατάθλιψη, την αϋπνία, την οικονομική αστάθεια και δικαστικές μάχες για την κηδεμονία των παιδιών της.

Οι Λόρα Ντερν και Mπράντ Πιτ ήταν οι νικητές των βραβείων Β’ Γυναικείου και Β’ Ανδρικού αντίστοιχα, με την πρώτη να έχει τα γενέθλια της οπότε το όσκαρ ήταν πραγματικά το καλύτερο δώρο και τον Πιτ να κάνει λόγο για τα 45 δευτερόλεπτα που του είπαν πως έχει στη διάθεση για την ομιλία του, ευχαριστώντας τον Ταραντίνο και κάνοντας μία αναδρομή στην πορεία του για την πρώτη ευκαιρία που του δόθηκε από την Τζίνα Ντέιβις και τον Ρίνλτεϊ Σκοτ.

«Μου είπαν ότι έχω μόνο 45 δευτερόλεπτα φέτος, που είναι 45 δευτερόλεπτα περισσότερο από όσα έδωσε η Γερουσία στον Τζον Μπόλτον την εβδομάδα που πέρασε. Σκέφτομαι ότι ίσως ο Κουέντιν πρέπει να κάνει μια ταινία γι ‘αυτό. Τελικά, οι ενήλικες κάνουν το σωστό».

“Κάποτε στο Χόλιγουντ”… αυτή δεν είναι η αλήθεια; Να δώσουμε επίσης λίγη παραπάνω αξία στους κασκαντέρ. Αυτό είναι για τα παιδιά μου που χρωματίζουν κάθε τι που κάνω. Σας αγαπώ».

Το “1917” που ήταν φαβορί για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, περιορίστηκε σε τεχνικά βραβεία. O “Joker” εκτός από το βραβείο του Α’ Ανδρικού Ρόλου κατέκτησε και το Όσκαρ Καλύτερης Μουσικής.

Η τελετή της 92ης απονομής των δημοφιλών κινηματογραφικών βραβείων πραγματοποιήθηκε στο Dolby Theater στο Λος Άντζελες.

Για δεύτερη χρονιά, το σόου πραγματοποιήθηκε χωρίς κεντρικό παρουσιαστή. 

Τάικα Γουαϊτίτι νικητής διασκευασμένου σεναρίου για την ταινία Jojo Rabbit

Έλτον Τζόν καλύτερο τραγούδι

 

Αναλυτικά τα βραβεία: 

Καλύτερη Ταινία :Παράσιτα

Σκηνοθεσία: Μπονγκ Τζουν Χο, «Παράσιτα»

Α’ Ανδρικός Ρόλος: Χοακίν Φοίνιξ, «Joker»

Α’ Γυναικείος Ρόλος: Ρενέ Ζελβέγκερ, «Judy»

Β’ Ανδρικός Ρόλος: Μπραντ Πιτ, «Once Upon a Time in Hollywood»

B’ Γυναικείος Ρόλος: Λόρα Ντερν, «Marriage Story»

Διασκευασμένο Σενάριο: Τάικα Γουαϊτίτι, για την ταινία «Jojo Rabbit»

Πρωτότυπο Σενάριο: Μπονγκ Τζουν-χο, Χαν Τζιν-γουον, «Παράσιτα»

Φωτογραφία: Ρότζερ Ντίκινς για το «1917»

Κοστούμι: Ζακλίν Ντιράν, για την ταινία «Μικρές Κυρίες»

Μοντάζ: «Ford v Ferrari»

Μακιγιάζ και Κομμώσεις: «Bombshell»

Μουσική Επένδυση: «Joker»

Τραγούδι: Ι’m Gonna Love Me Again, «Rocketman», Έλτον Τζον

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: «Κάποτε στο Χόλιγουντ»

Ήχος: «Ford v Ferrari»

Ηχητικά Εφέ: «1917»

Οπτικά Εφέ: «1917»

Ταινία Κινουμένων Σχεδίων: «Toy Story 4»

Διεθνής Ταινία: «Παράσιτα»

Ντοκιμαντέρ – Μεγάλου Μήκους: «American Factory»

Ντοκιμαντέρ – Μικρού Μήκους: «Learning to Skateboard in a War Zone If You’re a Girl»

Μικρού Μήκους Ταινία – Animation1: «Hair Love»

Μικρού Μήκους Ταινία – Live Action1:«The Neighbor’s Window»

Γράψτε τα σχόλιά σας

To email σας δεν θα δημοσιευτεί. Απαραίτητα πεδία*